marți, 2 aprilie 2013

Horia Mihail şi Beethoven

În această seară la Filarmonica din Piteşti a avut loc un eveniment muzical deosebit.
Excelentul pianist Horia Mihail nu ne-a uitat şi în ediţia nouă a turneului Pianul Călător!
Programul este de această dată trei sonate de Beethoven. Şi ce sonate!
Horia Mihail ne-a oferit în prima parte Patetica - Sonata nr.8 în do minor, op.13. Văd că o sursă de inspiraţie ar fi fost Mozart, dar această primă sonată are forţa şi dramatismul beethovenian.
A urmat apoi altă piesă extrem de celebră "Sonata lunii" sau "Quasi una fantasia", sonata nr. 14 în do diez minor, op.27, nr. 2, care debordează de romantism şi melancolie.
Şi în final Horia Mihail ne-a oferit Appasionata - sonata nr. 23 în fa minor, op.57, care ne aminteşte de celebra Simfonie a Destinului, a V-a.
În final în entuziasmul general, Horia Mihail ne-a oferit şi un bis cu o Nocturnă de Chopin!
Ce se poate spune despre spectacol. Horia Mihail are un tuşeu deosebit, o siguranţă de mare maestru şi ştie să folosească pedala  lui Beethoven.
Aceste sonate sunt foarte des cântate şi sunt fondul muzical al multor fuilme pentru romantismul, melancolia, dramatismul acestor sonate!
Am trăit o mare bucurie în această seară şi îi mulţumim lui Horia Mihail, prietenu melomanilor piteşteni! 
Şi dragii mei vă ofer o mostră din Appasionata!
Eu şi Horia Mihail

    

Un comentariu:

  1. Mihai Petculescu3 aprilie 2013 la 12:08

    Sunteti un fericit! Eu v-am explicat, mai demult, ca nu pot merge la concerte, din motive de sanatate, dar gratie internetului, ascult multa muzica buna, in special simfonica. L-am auzit recent pe Horia Mihail si am gasit pe YouTube concerte interpretate de el. Canta minunat.

    RăspundețiȘtergere