miercuri, 3 aprilie 2013

Miza Procurorilor

În primul rând aş vrea să comentez dispariţia blogului meu.
Îl regret în primul rând pentru comentariile care au fost făcute la adresa părerilor mele.
De ce alesesem acest blog? Pentru că era mai facil de lucrat cu el decât cel anterior din portalul toate blogurile. El există şi poartă numele: ce părere ai
Dar parcă de ăsta mă ataşasem mai mult.
Am primit o lecţie şi ca să nu mai am surprize o să fac o copie pe care o voi depozita într-un folder separat în memoria computerului. Oricum îmi puneam textul în word pentru corectare, aşa că voi avea acum un Jurnal separat. Mă gândesc la asta şi pentru că unora le-a plăcut ce şi cum scriu şi mă sfătuiesc să încerc să le public într-o carte. Dar ce carte mai bună decât acest blog, unde ai interactiv şi reacţiile la ceea ce scrii! Să zicem că ar exista şi intenţia să o fac pe hârtie, cum au făcut scriitorii importanţi, citesc acum o carte despre Mihail Sebastian şi despre importanţa Jurnalului său, care i-a schimbat poziţionarea canonică în literatură română. Nu am astfel de pretenţii, ceea ce scriu este o supapă cu care-mi înveselesc prietenii, sau reuşesc să-i enervez ca să-mi facă observaţii.  Ceea ce fac în acest blog este posibilitatea de a-mi confrunta părerile cu ale celorlalţi!

Am urmărit fără reacţii epopeea numirii celor doi procurori pe care a iniţiat-o, primul ministru Ponta, interimar la Justiţie. Emoţiile, scandalul declanşat, umorile isterizante ale unor prieteni care vedeau deja rupt USL, reacţiile isterice şi dezechilibrate ale unor jurnalişti, mai ales de la TV arată că această miză este extrem de mare! Pentru unii! 
Opiniile mele de spre justiţie sunt proaste! Sunt angrenat şi eu în nişte procese pe care nu mi le-am dorit, cu un scop subliniat politic, rezultat al partizanatului şi al abjecţiei unora care chiar mă ştiau dar care aveau interese. Rezultatul primului proces mi-a fost favorabil, aştept liniştit recursul care şi el se pare că va fi pozitiv după părerea celor care se pricep. 
Justiţia nu reuşeşte să fie o autoritate, pare a fi condiţionată de puterea unora putere politică, notorietate publică, şi mai ales bogăţia celor care o pot cumpăra!
Justiţia în loc să se depolitizeze cum o dorea UE şi avea falsa impresie că s-a întâmplat în ultimii ani este de fapt mult mai politizată decât în trecut. Se argumentează prin reuşitele încarcerării lui Adrian Năstase şi alte rezultate de acest tip. De fapt justiţia a devenit un instrument politic cu care preşedintele Băsescu, unul dintre cei asupra cărora atârnă sabia lui Damocles! Traian Băsescu  s-a implicat într-un mod care a întrecut orice decenţă publică şi politică în trebile justiţiei. Numirea Procurorului General  Codruţa Kovesi şi a Procurorului Şef DNA Daniel Morar a arătat felul în care vede justiţia preşedintele Traian Băsescu. El vede în procuratură un substitut al securităţii de pe vremuri cu care românii erau terorizaţi, fără excepţie toţi adversarii dar şi amicii prezidenţiali sunt interceptaţi telefonic. Acelaşi lucru se întâmplă şi cu magistraţii, dacă unul devine neconvenabil este imediat pus sub urmărire DNA. Kovesi şi Morar au dovedit o slăbiciune şi lipsă de demnitate uluitoare exemplificată de oribila acţiune din vară în care procurorii alergau pe ţăranii puşi să jure pe Biblia aşezată pe capota maşinilor dacă au participat la referendum cu exagerări odioase în unele cazuri să devoaleze opţiunea acelui vot! Morar este una dintre cei mai detestabile persoane publice, clar lipsit de personalitate, cu o mare problemă în trecutul său de procuror, deci şantajabil şi cu o figură emaciată de bolnav de stomac. Doamna Kovesi este remarcabilă doar prin statura de fost jucătoare de baschet. 
Premierul Ponta excedat de presiunile externe cât şi de insistenţa diabolică cu care preşedintele Traian Băsescu a încercat să rupă pisica! Preşedintele îşi promovează acoliţii şi acuză guvernarea de a fi incapabilă de a propune candidaţi pentru aceste posturi, se face că uită că propunerile fostului ministru Mona Pivniceru le-a respins, aşa că Ponta nu excludea numirea la DNA a Codruţei Kovesi. Reacţiile din presa neaservită lui Băsescu şi portocaliilor a fost unanimă împotriva acestei numiri, dar reacţia cea mai dură a venit din partea lui Crin Antonescu şi a PNL, cu toate că nici în rândurile PSD nu era mare veselie. PNL dorea în această situaţie renunţarea la portofoliului Justiţiei şi cereau Apărarea. Ieri drama care era în curs a avut o soluţie neaşteptată. Victor Ponta după întâlnirea cu CSM a găsit soluţia de a ieşi din criză, a motivat opunerea procurorilor la nerespectarea procedurilor de selecţionare ale acestora. Aşa că PNL va numi un nou ministru de Justiţie  care va relua procedura de selecţie a procurorilor. Pupat Piaţa Endependenţii
Este clar ce interese se vehiculează pentru că în presă a apărut numele Oanei Schmidt Hăineală la DNA sau Procuror General. Se ştie că şi această doamnă este în graţiile preşedintelui Băsescu. Oricum lupta pentru numirea viitorilor procurori şefi nu s-a încheiat.
Problemele din  Justiţie rămân!


2 comentarii:

  1. Adevarul crunt este,ca nu poti comenta ceva care nu exista.Ce sa faci cu niste Procurori sefi noi numiti,doar sa numere niste Ferrari de pe autostrazi care nu sunt,sa numere niste iahturi de lux cand nu avem Industrie,cate super vile sunt construite cand Sectorul imobiliar e la pamant,sa numere banii negrii de la care nu stiu ce sa mai faca cu ei etc.Noi avem ,vorba lui Ilici,Justitie originala.

    RăspundețiȘtergere
  2. George Bernard Shaw:

    Democratia este o procedura care garanteaza ca nu vom fi mai bine guvernati, decit meritam !

    RăspundețiȘtergere