duminică, 21 iulie 2013

Pescuit de Sf. Ilie








De ziua de Sf. Ilie Tesviteanul, patronul fulgerelor şi al energeticienilor am ajuns din nou la baltă. A fost o zi cu un soare orbitor şi căldură de m-am deshidratat foarte tare.

De această dată am venit cu vecinul meu Dan-Ilie A. 
Aşa că a fost şi ziua lui onomastică. Mergeam plin de speranţe la balta cu noroc. Ne-am aşezat pe locul meu preferat,  exact unde balta se lărgeşte. Dan-Ilie este încă l-a categoria speranţe aşa că am aşa că l-am blagoslovit cu o telescopică suplimentară pentru crap, în plus la undiţa lui şi la lanseta proprie. A reuşit să prindă cu telescoapa vreo doi peşti. Surpriza neplăcută a fost că, la mal, la plută a fost foarte slab. Dan mai prindea câte un peştişor microscopic, cam ăştia mişunau la mal. Eu am luat vreo doi trei cărăşei rătăciţi la plută sau la lansetă. Şi cum stăteam aşa dezumflat pe scaunul meu rupt şi reparat, Ilie P. îmi spusese că era proiectat doar pentru 70 de kile, eu am 90! Şi deodată am văzut un lucru rar, o lansetă mi-a smulsă de pe suporţi! Dau s-o prind, era mare cel puţin vreo 5 kile, am văzut cum se învolburează apa pe la 30 de m de mal şi cam atât, trebuia să-l înţep mai vârtos. 
Ziua a continuat fără dezvoltări spectaculoase. Am scos un ciortănel oglindă cam de o juma' de kil şi Dan Ilie m-a asistat cu minciogul şi l-am scos pe mal.
Lângă noi a oprit un tânăr care ne-a povestit că la 200 de metri de noi spre taluz prinseseră unii de toate, inclusiv un somotei!


















Şi cum ne povestea el ce făcuseră alţii iată că simt o smucitură al una din lansete şi bambina semnalizatoare s-a ridicat şi a rămas dreaptă. Era un crap! L-am manevrat până a ajuns la mal, ca o barcă cu motor, tânărul m-a asistat cu minciogul şi l-am scos pe mal. Era un crap românesc de cam 3 kile, tânărul m-a corectat că are în jur de 2,5! Oricum puteţi să-l vedeţi!
Trecuse de 1 p.m. era o căldură sufocantă, începusem să strâng sculele şi eram ocupat cu una dintre ele, iar vizitatorul se repede la una dintre lansete. Avusese loc un alt atac de crap. 


L-am lăsat pe el să-l manevreze şi a reuşit să-mi încurce toate undiţele, pe care crapul le-a încurcat. L-am scos eu cu minciogul. Era un crap oglindă cam de aceeaşi mărime. Îi dădusem lui Dan Ilie toată captura mea, cam un kil şi ceva şi eu am oprit cei doi ciortani.
Ajuns acasă după o consultare cu Adriana i-am dat crapul oglindă lui Dan Ilie, doar era ziua lui onomastică!  
Azi am aflat că a fost foarte bun, de la doamna lui care-l preparase să mănânce şi micuţul  Darius, fiul lor, pe care l-aţi văzut cum făceam lecţii de pescuit pe Argeş!

O zi de pescuit de pentru un pescar pârât şi norocos!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu