joi, 8 august 2013

Un crap şi mai mulţi ciortani

Gata de acţiune
Ieri, 7 august  am plecat cu vecinul Dan de la X la pescuit la balta noastră.
Aşteptând crapul la umbră
La propunerea lui Dan am plecat în jur de cinci dimineaţa din Piteşti şi am ajuns  pe baltă când începea să se lumineze. 
Dan cu undiţa 
După ce am verificat un loc mai în aval de locul nostru obişnuit ne-am oprit la locul dintre sălcii. Eu mi-am rezervat locul de lângă pomişor, iar Dan s-a aşezat în dreapta mea, la vreo 15 metri.
În aşteparea giganţilor că Dan scotea doar boarţe
Ora crăpatului de ziuă a fost favorabilă pescuitului la plută. Am început să prind câteva babuşte şi cărăşei. 
Pescar relaxat
Am început să montez noile dispozitive cumpărate cu multe ace pe care puneam porumb în lapte. Nu am aşteptat mult şi am avut o trăsătură nespecifică. 
Juvelnicul
Bambina s-a lăsat în jos am înţepat şi am recuperat. Când s-a apropiat de mal am văzut că era un crap de mărime bună, cam la trei kile. Dan de abia a desfăcut minciogul nici nu a extins coada şi a încercat să-l recupereze. Cu chiu cu vai l-a agăţat cu mâna şi l-a scos. 
Sortând peştii din juvelnic
După care a început dansul. Am mai scos încă cinci ciortani între o jumate şi un kil şi am ratat cel puţin vreo şase - şapte. Îi vedeam cum fac volta la 30 de metri şi cum unii reuşeau să scape de ac, alţii îi aduceam la mal şi îi slăbeam din neatenţie şi reuşeau să găsească drumul spre libertate. 
captură pescărească
Mai m-au deranjat şi nişte caraşi prinşi la boabă şi probabil un crap care a smucit momeala cu viermuşi, dar a scăpat din cauza acului mic. Treptat la plută trăgea numai boarţa, iar Dan se muncea admirabil să scoată peştişori din ce în ce mai mititei. 
La un moment dat am plecat să inspectez pe alt pescar şi când m-am întors un crap îmi încurcase firele, aşa că a trebuit să mai scurtez nişte fire. 
Crapul
Cu ce am prins eu mărunţiş şi cu patru ciortani Dan făcuse cel puţin 5-6 kile de peşte. Eu am oprit doar crapul cel mare şi unul cam spre kil.
A fost un soare zăpăcitor, noroc că m-am tras la umbra salciei şi am suferit doar de prea puţină apă…rece! 

Dar ziua a fost un succes, atâtea trăsături nu am mai avut de mult!

3 comentarii:

  1. Bravo !

    Oricum, daca sunt mai multe trasaturi se numesc riduri :)))

    RăspundețiȘtergere
  2. .......am plecat cu vecinul Dan de la X la pescuit la balta noastră....
    1. felicitari ca v-ati cumparat balta ...baronii tot baroni ramanE ...
    2. de ce are "juvelnicul" asa multe compartimente....?

    Un amator de peste ... dar novice in pescuit, Florin

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Balta asta a noastră este aşa adică avem şi noi intrare liberă, altfel dai un milion! De persoană!
      Juvelnicul ăsta este modern adică lung, nu-i compartimentat, dar peştii au loc destul să zburde, nu să stea îngrămădiţi!

      Ștergere