vineri, 22 noiembrie 2013

Oracol de Graţiela Bădescu, Asociaţia Internaţională de Teatru BECOME, Sibiu

Festivalul Internaţional al Teatrului de Studio Ediţia XVII-lea şi Festivalul Balcanic al Teatrului de Studio Ediţia a IV-a

Cristi S.
Acest spectacol este primul pe care l-am vizionat în această seară la Sala Studio, Liviu Ciulei, la Teatrul Davila Piteşti.
Ca de obicei m-am întâlnit cu prietenul meu Cristi S., rafinat spectator şi comentator de teatru. 
subsemnatul, spectator
Ca să aflu cine est autorul a trebuit să caut intens pe internet ce şi cum este cu treaba asta. Şi am aflat că piesa este scrisă şi interpretată de actriţa Graţiela Bădescu. 
Este o piesă one man show, dar şi interactivă! La intrarea am fost rugaţi să scriem ceva dedicat persoanei iubite. Mărturisesc că eu am scris " Doamnă"! 
Emil Boroghină, preşedintele juriului
Piesa susţinută o oră de actriţa autoare Graţiela Bădescu este dedicată condiţiei femeii de azi, o nouă Penelopă dedicată bărbatului ocupat cu războiul, sau altceva.
La un moment dat actriţa începe să dea spectatorilor şi mai ales spectatoarelor bileţelele scrise de noi şi să le recite cu voce tare. 
Mie mi-a picat un mesaj cam fotbalistic: "Respect". Cel mai implicat s-a dovedit actorul Vasile Pieca, era aici doar spectator, dar a contribuit cu inocenţă şi un pic de cabotinaj la desfăşurarea spectacolului.
Graţiela Bădescu
Actriţa a invitat pe un spectator ca să o ajute , Pieca iar s-a repezit, dar oferta a fost respinsă şi a fost ales un tânăr corespunzător rolului, aflu că şi el actor, de fapt! El a fost pus să dea replici să citească scrisori legate
de personajul feminin care are un iubit şi căruia îi scrie.
Spectacolul are foarte multe referinţe la mijloacele moderne de comunicare, computer, lucru cu fişiere, apare şi argoticul mojo care înseamnă putere. Cred că mulţi din spectatorii mai seniori au avut dificultăţi!
A fost un spectacol agreabil şi interesant!




  


ORACOL

2 comentarii:

  1. Jo,tu cam suferi de narcisism,prea multe foto cu tine...Culmea am senzatia ca-ti si place de ...tine ( ?) d.m.

    RăspundețiȘtergere