miercuri, 20 noiembrie 2013

Târgul Gaudeamus

Ca de obicei primăvara şi toamna se organizează la ROMEXPO Târgul de carte Gaudeamus.
Astăzi am fost în Bucureşti şi am avut ocazia să-l vizitez.
Avantaj pensionar - am intrat gratis, pe bază de cupon!
Am nimerit exact când se producea festivitatea de deschidere a târgului de carte, unde invitate speciale erau ţările nordice. Domnul ambasador al Suediei a zis două, trei vorbe declarând deschis târgul. D'aia sunt aşa de prosperi nordicii, vorbesc puţin şi fac foarte multe!
Paul Daian
Primul stand care-ţi sare în ochi este acela al Editurii Humanitas, bine făcut, dar folosind imagini de la expoziţii anterioare. Sunt mult cărţi noi, iar cărţile lui Neagu Djuvara sau ale lui Lucian Boia sunt în ediţii de lux, cu hârtie de calitate şi cu poze, costă mult, dar conţinutul este cel pe care-l am în cărţile din biblioteca mea. Sunt ediţii foarte frumoase din cartea lui Ion Ioanid - Închisoarea noastră ce de toate zilele, o carte nouă de opinii a lui Andrei Pleşu şi cartea lui Liiceanu despre turnătorul său la securitate.
Alte edituri au cărţi la preţ redus, Humanitas nu are!

La standul Polirom am fost intervievat de postul tv....B1!!!! Am explicat ce fel de cărţi mă interesează, am remarcat că cititul trece pe computer, tabletă, kindle şi din acest motiv sunt multe cărţi la preţ redus pentru că hârtia pierde teren!
Am făcut poze şi la alte edituri, la un stand era celebrarea ţărilor nordice unde se serveau băuturi şi altele, iar în final am observat o mare vânzoleală!  
Era standul francofoniei şi erau o grămadă de pişcotari, domni şi doamne de expresion francaise care se înfigeau la nişte hors d'oeuvres, m-am  îmbrâncit şi eu şi am apucat nişte gustări cu brânză, creveţi şi două păhăruţe de Cabernet  românesc de calitate!

Pişcotarii
Deci, în concluzie, cărţi multe şi mici kefuri cu bătrânei ca mine curioşi să mănânce şi să bea ceva.
Şi mai ales trompeta lui Paul Daian!

2 comentarii: