joi, 12 decembrie 2013

O zi plină 11 decembrie 2013 Concert de jazz la Teatrul Davila Piteşti

Garbis Dedeian
După întâlnirea cu Mac am revenit în Piteşti nerăbdător să merg la Teatru. 

La Teatrul Davila din Piteşti unde urma să concerteze trupa de jazz a fraţilor Dedeian, saxofonistul Garbis şi chitaristul Capriel.

Prin amabilitatea Uniunii Armenilor din România, cuartetul fraţilor Dedeian s-a produs în faţa unui nucleu dur de melomani piteşteni. În sală se aflau profesorul Minasian şi avocatul Răzvan Gheorghiu, reprezentanţii acestei minorităţi în Piteşti. 
 
Capriel Dedeian
Există ceva mai american decât Coca Cola, decât Ford şi…. decât preşedintele Obama. Acesta este jazzul! 

Este muzica izvorâtă, pe la începutul secolului XX, din resursele folclorului negru a foştilor sclavi combinat cu  muzicile aduse de anglo saxonii care au colonizat Statele Unite ale Americii. 
Între timp jazzul s-a răspândit peste tot în lume, există azi un foarte bun jazz polonez, norvegian, scandinav, german şi de ce nu şi românesc.
Amintirile mele sunt amalgamate, din vremea studenţiei când, pe la sfârşitul anilor 60 mai veneau toamna târziu şi iarna mari jazzmeni americani. I-am audiat pe negrul ăla pricăjit de Thelonius Monk la pian sau pe Ornette Coleman cântând free jazz la saxofon.
Apoi am amintirea anilor 80 când mergeam la Sibiu la festivalul care se desfăşura la sfârşit de martie când se schimba ora. Era o pată de lumină pe negrul ceauşist. Eu trăgeam la mătuşa Marina şi ne distram cu gaşca vărului meu,  Mircea, iar viitoarea lui soţie, Maria ne facilita intrarea pe degeaba la concerte. Şi ce muzică am ascultat! Pe saxofonistul tenor Namislowski  într-un jamm session cu Aura Urziceanu.

Şi în această seară l-am ascultat pe cel mai important saxofonist român pe Garbis Dedeian. Împreună cu fratele Capriel , un baterist şi un basist ne-au oferit standarde şi compoziţii proprii. 
Trupa fraţilor Dedeian cântă un bepop curat şi fascinant. 

Aveţi aici şi mostre din spectacol:



Îl ştiu pe Garbis Dedeian de când a debutat la Sibiu, avea în jur de 25 de ani. În această seară a apărut echipat clasic cu sacoul închis cu nuanţe violete ce-mi reamintea de clasicul Dan Mândrilă, sau de personajul lui Robert de Niro din New York, New York
Iulian discret

În plus Garbis Dedeian are vocea joasă de fumător înrăit care dădea o notă specială prezentării pieselor trupei.


 A fost o seară încântătoare şi finalul unei zile pline.






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu