marți, 25 februarie 2014

Maior - un film rusesc



Avem de ceva timp acest film, despre care nu ştiu de ce, aveam impresia că este un film de război.
Cum s-au scurs zilele Olimpiadei de la Soci şi cu Euromaidanul ucrainian, aseară târziu, m-am hotărât să văd acest film.
Este un film de actualitate scris şi regizat de Yuri Bykov, probabil un tânăr regizor rus. Uitându-mă pe distribuţie observ că interpretează unul din rolurile principale, Paşa- Pavel Korşunov
Sobolev, un maior de poliţie, este anunţat că soţia este gata să nască. În drum spre spital accidentează mortal un copil  cu sania. Leşinata mamă este luată în automobilul BMW X5 şi Sobolev şi anunţă prietenul Paşa. Acesta apare cu un echipaj de poliţie (miliţie?!) cu care decid muşamalizarea cazului. Sobolev este convocat împreună cu Paşa la şeful polcovnic (colonel) personaj extrem de influent în regiunea de provincie Riazan, de pe lângă râul Oka. Polcovnicul are amic un deputat şi un investitor mafiot. Gradul de colonel este important, de unde rezultă că ruşii nu dau gradele aşa de uşor, de s-a umplut România de generali, chestori de poliţie.

Paşa, individ în civil, neras, este un dur cu comportare mafiotă. Îi  bate pe soţ şi soţia copilului omorât şi o sileşte să semneze o hârtie în care mama îşi recunoaşte neglijenţa.

Şi de aici lucrurile o iau razna, soţul se întoarce înarmat, sechestrează doi miliţieni, un locotenent încearcă negocierea dar este omorât. Miliţienii îl prind pe soţ şi Paşa îl ucide ca să dea impresia ca a rezistat la interogatoriu. Apoi are loc discuţie între colonel şi cei doi prieteni în care se hotărăşte eliminarea tuturor martorilor, adică şi a soţiei. Discuţia are loc la miliţie într-o clădire comunistă, delabrată cum erau pe vremuri sediile miliţiei şi la noi. Pe perete tronează om fotografie dominatoare, care nu este văzută decât în partea de jos a bustului în care-l ghiceşti pe Putin!   
Sobolev are remuşcări vrea să se predea ca vinovat şi se sperie de uciderea femeii. Ia un pistol şi o maşină de la miliţianul de serviciu şi se îndreaptă spre adresa femeii. 
Este extrem de pregnantă deosebirea dintre maşinile scumpe ale miliţienilor şi blocurile comuniste amărâte în care trăiesc. Sobolev conduce un BMW x5, Paşa un Audi A6, colonelul are o vilă elegantă şi un Range Rover.
Sobolev fuge cu femeia după un schimb de focuri şi ajunge la o casă unde îl ia prizonier pe locotenentul de poliţie cu care aranjase accidentul. Îl obligă să facă mărturii complete la Afacerile interne ale miliţiei. Paşa ajunge în zonă şi-l ameninţă pe Sobolev că îi ucide soţia şi copilul abia născut dacă n-a termină pe femeia implicată în accident. 
Sobolev fuge spre râu cu femeia pe care o împuşcă de frica ameninţărilor lui Paşa. Acesta în schimb îl omoară pe locotenentul care recunoscuse că făcuse mărturisirile la Afaceri Interne.
În final Paşa îl lasă pe Sobolev să fugă spre Maternitatea soţiei. Şi acesta se îndreaptă spre Riazan făcând autostopul în camionul pe care-l depăşise înainte de accident!   
Este un film în care orice umanitate a fost suspendată, un film în care mafia rusă este chiar miliţia!
Un comentator de pe IMDB spunea că un astfel de film nu ar fi în stare să-l facă americanii!

P.S.
Am văzut şi o comedie simpatică cu escroci de artă The Art Of Steal. Filmul este simpatic cu tot felul de aranjamente, cu actori buni şi filmat prin toată lumea.
Filmul începe la Varşovia, dar imaginile sunt luate din Budapesta cu podurile de peste Dunăre. În caseta tehnică apar exterioare filmate doar la ....Bucureşti. Se pare că ăia filmau la Bucureşti şi mai trăgeau şi scene prin Budapesta, sau mai rău se confundă cele două capitale!



Un comentariu:

  1. Nici-un comentariu despre Antonache,idolul tau ? Urmeaza Pontache,poate atunci "bagi "ceva...dm

    RăspundețiȘtergere