joi, 12 iunie 2014

Salieri şi Mozart

Miruna Didu
Astă seară Filarmonica Piteşti ne-a oferit muzică clasică.

O alăturare controversată, dată fiind povestea rivalităţii celor doi compozitori. 
Adrian Petrescu
Mozart a fost geniu muzical, Salieri doar un compozitor cu relaţii la curtea imperială. Mai în vârstă cu 6 ani decât Mozart, Salieri a trăit mult mai mult, 75 de ani.
Am fi tentaţi să spunem şi la ce i-a folosit?
Mozart a trăit doar 35 de ani dar muzica lui încântă şi azi prin melodicitate şi prospeţime. 
Muzica lui Salieri a îmbătrânit odată cu el.


Am ascultat în deschiderea concertului de astă seară piesa Concert pentru flaut, oboi şi orchestră de Antonio Salieri.
Soliştii au fost flautista Miruna Didu, fostă colaboratoare a Filarmonicii Piteşti şi Adrian Petrescu într-o dublă ipostază de oboist şi de dirijor al orchestrei.

Am ascultat un concert care aminteşte mai mult de baroc decât de clasicul care se contura în a doua parte a secolului XVIII.
Interpretarea a fost aplaudată generos de public şi soliştii ne-au oferit un piesă de trio compus de Adrian Petrescu în care fagotistul Ionuţ a fost invitat. Am ascultat motivele populare din Mocioriţă şi altele.

În partea a doua a concertului am ascultat Simfonia nr. 36 Linz de W. A. Mozart. Este o compoziţie scrisă în oraşul care-i poartă numele în doar patru zile şi audiată acolo. Este o simfonie care anunţă simfonismul beethovenian, mai ales în prima parte. Audierea unei piese mozartiene este o plăcere pentru orice meloman, aşa că a fost o mare bucurie pentru melomanii piteşteni.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu