joi, 30 octombrie 2014

Concert cu Vlad Agachi şi Marta Murvai

Cu Vlad Agachi
Concertul de astă seară a început pentru mine de ieri.
Eram după prânz pe stradă şi sunt abordat foarte familiar de un tânăr. După un moment de uluială mi-am dat seama că este expansivul şi simpaticul dirijor Vlad Agachi. Era însoţit de tânără doamnă despre care am aflat că este viitoarea solistă de azi de la concert.
Am avut plăcerea să-l revăd astă seară în hol aşteptând, ca de obicei pe melomani şi am profitat să fac cu el o poză.
Marta Murvai şi Vlad Agachi
Concertul a avut compozitori din maica Rusia. Primul  nu este rus, dar este din şcoala rusă de compoziţie. Este vorba despre armeanul Aram Haciaturian. 
Marta Murvai
Orchestra a deschis concertul cu Dansul săbiilor din baletul Gayaneh de Haciaturian. Este o piesă de virtuozitatea desfăşurată într-un tempo foarte rapid.
Marta Murvai cu mine
A urmat apoi Concertul pentru vioară şi orchestră de Aram Haciaturian.  Solista a fost doamna Marta Murvai. Este de origine din Târgu Mureş cu studii în SUA şi stabilită azi în Germania şi cântă pe o vioară cremoneză. Interpretarea a fost excelentă, Marta Murvai are o mare siguranţă a interpretării specifică marilor violoniste. Am observat o bună colaborare între solistă şi dirijor şi o stare de veselie. Concertul este dedicat de compozitor lui David Oistrah care a şi supervizat concertul despre care pot spune că este foarte frumos. 

În partea a doua a spectacolului Vlad Agachi şi Orchestra Filarmonicii Piteşti ne-au oferit Simfonia a IV-a de Ceaikovski. Este o simfonie cu un motiv de început care aminteşte de Simfonia Destinului a lui Beethoven. În ultima parte se aude pizzicato ca apoi orchestra să izbucnească cu talgerele, secţiunea de percuţie, alămurile într-o mare intensitate sonoră.

A fost o reuşită muzicală care a dat mari satisfacţii melomanilor piteşteni. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu