sâmbătă, 31 ianuarie 2015

Integrala sonatelor de Beethoven

În seara de 30 ianuarie 2015 am avut iarăşi un moment special. Două mari artişti ai scenei muzicale româneşti, veşnic tânărul pianist Valentin Gheorghiu şi violonistul Gabriel Croitoru ne-au prezentat pe scena Filarmonicii Piteşti Integrala sonatelor de Beethoven.
Valentin Gheorghiu
Paginile muzicale de excepţie ale Titanului muzicii care este Beethoven ne-au fost descifrate de către aceşti artişti de excepţie, în faţa unei săli nu prea bine populate. Într-un fel este normal, muzica de cameră are un aer mai aristocratic, se cânta în saloanele imperiale, ale aristocraţiei occidentale, dar şi pe la conace boiereşti în Ţările Române.
Gabriel Croitoru

Am studiat pe internet şi m-am lămurit cu aceste piese muzicale având unele teme foarte cunoscute, ele sunt cuprinse în Sonatele pentru vioară solistă şi pian. Asta chiar în situaţia când pianul devine instrument solistic după cum am observat în timpul concertului.

S-au interpretat:
Sonata pentru vioară şi orchestră nr. 2 în la major, op.12
Sonata pentru vioară şi orchestră nr. 3 în mi bemol major, op.12
Sonata pentru vioară şi orchestră nr. 7 în do minor, op.30.

Interpretarea a fost de înaltă clasă, urmăream digitaţia marelui pianist, dar impresiona şi sunetului viorii Guarneri pe care a cântat Enescu.
Am avut în faţă doi artişti excepţionali care au încântat publicul şi care, cu generozitate au oferit şi un bis. Nu trebuie uitată nici doamna Roxana Gheorghiu care întors paginile partiturii soţului.

Melomanii piteşteni au trăi încă o seară de vis.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu