joi, 12 martie 2015

Concert de mijloc de martie

Cătălin Opriţoiu şi Tiberiu Oprea
Astă seară 12 martie am avut o reîntâlnire cu dirijorul orchestrei simfonice Piteşti Tiberiu Oprea.
Opriţoiu

Prima piesă a concertului a fost Concertul pentru vioară şi orchestră în re minor transcris pentru flaut de Jean Pierre Rampal. În rol de solist la flaut a evoluat Cătălin Opriţoiu un invitat frecvent al filarmonicii noastre. Concertul are pasaje extrem de dramatice, în final flautul are o replică sprinţară în ritm popular, replica orchestrei fiind extrem de dramatică cu rezonanţe expresioniste.

În partea a doua a concertului orchestra a interpretat Suita Karelia op.11 de Jean Sibelius. Ironia amară a acestei piese a romantismului târziu a compozitorului finlandez Sibelius, un ardent patriot este că această provincie finlandeză a fost anexată de Stalin printr-un război în 1939-1940 la Uniunea Sovietică. Este o muzică frumoasă amintind de frumuseţea pădurii finlandeze, kareliene.

Tiberiu Oprea a fost extrem de inspirat în a ne oferi ca ultimă piesă a concertului Rapsodia română nr. 1 în la major de George Enescu.  Toţi spectatorii din jurul meu au şoptit: "ascultăm acum Europa Liberă". Pentru că în tinereţea mea şi eu mă trezeam şi mă culcam în acordurile acestei bijuterii muzicale, chintesenţă a sufletului românesc, transmisă de radio pe unde scurte.
Lumea a aplaudat cu entuziasm interpretarea orchestrei conduse de Tiberiu Oprea.

A fost o seară reuşită!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu