marți, 28 aprilie 2015

Familia Roman sau Trio Gentis

Laura, Doru şi Lena Roman Trio GENTIS
În această seară de marţi 28 aprilie am avut plăcerea unei vizite timişorene compusă din Lena Roman mama clarinetistă, fiica Laura violonistă şi tatăl Doru percuţionist şi interpret la marimba care ne-au încântat cu muzică frumoasă.
A fost un potpuriu de muzică naţională şi internaţională.
Muzica care ne-au oferită intră în repertoriul jazzului, a muzicii populare şi culte, a muzicii bune.
prima piesă a fost faimoasa Original Rags a lui Scott Joplin, după care au urmat două melodii de Gershwin în care în ultim am recunoscut ecouri din folclorul evreiesc galiţian. 
Am fost încântaţi să ascultăm Valurile Dunării aparţinând unui timişorean la origine, Iosif Ivanovici.
A urmat un Cântec irlandez şi Doru Roman ne-a atras atenţia la asemănările dintre folclorul maramureşean şi oşenesc şi cel irlandez. Probabil că există în această zonă un substrat celtic remarcat şi prin faptul că abundă blonzii în zonă!
Publicul a fost încântat cu faimosul Vals al lui Şostakovici.
A urmat un Tangou celebru de Gardel şi apoi Rain Dance de Alice Gomez cu o multitudine de instrumente de percuţie.
Familia Roman ne-a oferit Mocioriţa făcută celebră de Dumitru Fărcaş.
Doru, Laura eu şi Lena Roman
Amintindu-ne de tragedia armeană de acum 100 de ani am audiat melodia populară tradiţională armenească Şapte prinţese.
Pentru că prietenii noştri vin din Timişoara ne-au oferit un Dans sârbesc care amintea de Turbo folkul popular în România la începutul anilor 90.
Finalul a fost din zona jazului romantic. Am audiat Libertango a lui Astor Piazzola şi trei piese de Richard Galiano.
În final, la cererea publicului Trio Gentis ne-au oferit o Logojană de Brediceanu. 

Frumos program, păcat că fiind marţi a fost ratat de multă lume amatoare de muzică bună.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu