vineri, 1 mai 2015

1 Mai

Azi este Întâi de Mai. Ca în cântecul lui Porumbescu, aranjat de comunişti ca să sune muncitoresc!
Am fost cu descendenţi ai putredei burghezo moşierimi, Radu şi Iulian să bem bere şi să mâncăm mici să sărbătorim din nostalgia copilăriei cu cremvurşti şi bere din tinereţe.
Amintirea cea mai pregnantă a adolesecenţei era defilarea de 1 Mai. Defilam pe Bulevardul din Ploieşti de la Centru la Gara de Sud, cu tribuna oficială la primul rond, aproape de casa mea pe o stradă în vecinătate. Ce ţin foarte bine minte sunt inflorescenţele ca mici candelabre albe ale castanilor, dar şi propaganda mincinoasă, erau remarcaţi fii de ştabi, care erau proşti şi incapabili, dar era chestie de propagandă!
Un pic deformat din versurile lui Macedonski:

Veniţi, privighetoarea cântă şi castanul (de fapt liliacul!) a-nflorit!

Am făcut un tur prin oraş, prin parcul Brătianu unde îmi fac exerciţiile de dimineaţă şi văd castanul înflorit. 

Am luat-o din nou prin parcul din  zăvoiul Argeşului aşa că vă ofer ce am văzut!

Şi vă mai ofer şi ciripit de privighetori?!
Cu Brătianu în spate

14 comentarii:

  1. La Pitesti ciorile au devenit privighetori ???

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ascultă şi ai răbdare! Or fi şi ciori că-i plin parcul!

      Ștergere
  2. Deci n-ai sarbatorit prin munca 1 de Mai "muncitoresc"?!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sunt în concediu tot timpul!
      Munca-i pentru negri şi tractoare!

      Ștergere
    2. Probabil de aceea se fabricau niste relicve la UTB(rasov) iar universitatile se umplusera de africani, dar in final sunt de acord cu tine: munca nu-i pt romani!

      Ștergere
    3. Vlad nu mai face pe niznaiul!
      Am muncit destul! Acum sunt retired! Sau în Canada şi ăştia muncesc?

      Ștergere
    4. Muncesc de 35 de ani si inca imi place sa muncesc, indiferent daca-i 1 mai sau 1 aprilie! Berea si micii i-am amanat pt maine, in Pennsylvania!

      Ștergere
    5. Stiu de ce m-ai incitat la scris: mi-e dor de bulevardul cu castani al Ploiesti-ului pe care l-ai mentionat in pastila ta de azi!

      Ștergere
    6. Şi mie!
      Eu sunt mai aproape şi stau într-un oraş care rimează cu Ploieştiul!

      Ștergere
  3. Fotografiile cu castanii infloriti cred ca sunt de anul trecut, castanul din fata blocului in care stau nu este inflorit si sunt dintr-un oras mai sudic decat Pitestiul tau! Iar cu negri si tractoare las-o jos ca macane! Cand eram student, cu multi ani in urma, un vagabond notoriu spunea ca " s-a nascut oboist si ca munca este pentru masini si tractoare!" Sper ca nu esti la nivelul ala!

    RăspundețiȘtergere
  4. Draga Joe,

    Incearca SA TE UITI TU LA PEISAJ, chiar daca in selfie iesi "cu spatele". Orice poza devina astfel mult mai autentica si chiar publicabila, uneori. Mutra ta o stim cu totii, deigur, daca nu vrei, cumva, sa o documentezi secunda cu secunda ... V.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Adevarat, esti cam narcisist.Renunta la selfie. Pozele nu au cea mai buna rezolutie, desi peisajul poate sa fie ok.Apoi cadrele pe care le iei sunt cam neinspirate. A

      Ștergere