vineri, 22 ianuarie 2016

Tribut lui David Bowie

Dispariţia lui David Bowie m-a făcut să conştientizez că au trecut anii. David Bowie îmi este cvasi congener, era cu doi ani mai mare decât mine, născut fiind în ianuarie 1947.
Pentru că marii rockeri englezi sunt cam cu 10 ani mai mari, John Lennon, Paul McCartney, Mick Jagger şi alţii din această primă generaţie pop rock.

Scriu aceste lucruri şi pentru că am citit articolul din TIME dedicat lui Bowie, ascultând şi muzica lui de pe Youtube. Îmi vine să râd şi să plâng când mă gândesc despre accesul generaţiei mele la muzica rock.
Cred că primul EP cu The Beatles, Paperback Writers l-am ascultat în tabăra de la Bucşoaia din 1967, deja student, dar la tabăra de olimpici de matematică, unde fiul jurnalistului Radian îl adusese cu el. Sursa era în primul rând Europa Liberă şi Cornel Chiriac. Acum este cu totul altceva!

David Bowie făcea o figură aparte în peisajul muzical englez şi internaţional. Producătorul lui, Nile Rodgers, cel care a făcut cu Bowie albumul Let's Dance l-a denumit un Picasso al rockului. 
Bowie era o figură aparte cu figura lui emaciată, cu o voce specială, cu apariţia lui hermafrodită, machiat într-un fel care atrăgea ambele sexe, pare un personaj kafkian. 

Am reascultat o parte din melodiile şi declicul l-a produs melodia veche din 1969, după cum am verificat, Space Oddity, cu refrenul Ground control. Este o melodie despre cucerirea spaţiului cosmic care era la modă atunci, tocmai Neil Armstrong ajunsese pe Lună. Cred că această melodie a fost popularizată de la noi de Cornel Chiriac pe al Europa Liberă. El se dădea în vânt după ciudaţi precum David Bowie.
David Bowie a marcat epoca de mare dezvoltare a rockului, a mişcării hippie, a underground-ului de la sfârşitul anilor 60 şi începutul anilor 70.
Să ne reamintim de el ca unul din cei mai mari idoli ai muzicii tinerilor de vârsta mea prin anii mai sus menţionaţi.
Şi vă ofer videoclipul original al melodiei lui Bowie Space Oddity.


https://www.youtube.com/watch?v=v--IqqusnNQ

5 comentarii:

  1. De ce folosești americanismul stupid "tribut" și nu scrii corect "omagiu" ? Tribut e din limbajul celor din așa numita mass-media. Probabil acum se va scrie că plăteam omagiu turcilor.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ai dreptate!
      Este un barbarism!
      Dar sună bine când mă refer la rock!

      Ștergere
  2. "născut fiind în ianuarie 2007...."

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eroare de mind set, evident am făcut corecţia 1947!
      Mulţumesc!

      Ștergere
  3. Mai Jo,avea numai ...8 ani ? ( corecteaza si tu apoi pune pe blog...). Da,tineretea noastra ,din punct de vedere muzical,este de neegalat : Elvis,Beatles,Rolling Stone,etc etc nu se vor intrece niciodata...Acum e o muzica inteleasa "numai " de ei.

    RăspundețiȘtergere