joi, 18 februarie 2016

Regal cu Ceaikovski

Valentin Doni
În această seară la Filarmonica Piteşti am avut un program exclusiv Ceaikovski cu invitaţi de seamă!
În deschidere am audiat Concertul nr.1 pentru pian şi orchestră în si bemol minor op.23 de Ceaikovski.
La pupitrul orchestrei filarmonicii s-a aflat Valentin Doni, iar la pian s-a aflat excelentul Vlad Dimulescu, oaspete în toamnă al Serilor Lipatti.
Vlad Dimulescu
Interpretarea solistului a fost entuziasmantă, dar meritul în primul rând trebuie să fie al compozitorului. Acest concert este sfâşietor de frumos, în primul rând în introducerea şi finalul concertului. Aflu că Ceaikovski s-a inspirat din folclorul ukrainian, dar concertul are un aer măreţ, solemn, este probabil o chintesenţă a sufletului rus.
Sala a aplaudat frenetic pe pianistul Vlad Dimulescu şi acesta ne-a oferit generos un bis din Chopin.
În pauză am făcut fotografii cu mae
Cu maestrul Dimulescu
strul Dimulescu şi şi-a reamintit că am făcut împreună un selfie în toamna la Fundăţeanca. Mirat că şi reamintit de ceasta, domnul Dimulescu mi-a replicat că dacă nu ar avea memorie s-ar lăsa de meserie. Şi am realizat ce memorie prodigioasă trebuie să aibă un solist care interpretează fără note un concert. Foarte generos şi amabil mi-a dăruit un CD cu interpretările sale din Chopin.

În partea a doua a concertului orchestra filarmonicii condusă de dirijorul basarabean Valentin Doni a interpretat Simfonia a 4-a în fa minor op. 36 de Ceaikovski. Este denumite şi Soarta pentru pasajele la început cu instrumentele de fanfară. Sunt şi temele de vals şi mai ales partea de pizzicato, care mi-a reamintit de Radu Gheorghe dirijând orchestra.
Muzica simfoniei este complexă şi superbă, o adevărată încântare.
Orchestra şi dirijorul au fost la înălţime, fiind viu aplaudaţi.

Au fost momente speciale pentru cei aflaţi în sală.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu