vineri, 5 februarie 2016

Traviata de la ROH la cinema TRIVALE

Cum s-a terminat concertul de la Filarmonică la Sala Sindicatelor am luat-o repede prin ploaia transformată în lapoviţă spre Cinema Trivale unde urma să se prezinte live Traviata de Giuseppe Verdi.
Producţia acestei opere celebre aparţine lui Royal Opera House Covent Garden din Londra.
Este încă o producţie care o putem vedea în direct la cinema. Am intrat în sală şi m-am pus pe aşteptat. Erau încă vreo două persoane. Am stat şi începe filmul, îmi dau seama că intrasem greşit! În sala nr. 4 a cinematografului erau spre surpriza mea cam 20-30 de persoane! Se pare că în fine piteştenii au auzit că se poate urmări în direct de la Londra producţii de mare prestigiu.
Să fie prestigiul operei sau poate şi blogul meu....hahaha...
M-am aşezat ca de obicei în primul rând, pare dezavantajos dar la operă, că nu-i film este optim chiar dacă responsabilii transmisiei au optat pentru prim planuri.
Vreau să subliniez că vizionarea unei opere în acest mod prezintă certe avantaje faţă de cei care au privilegiul să fie în sală. De ce? pentru că prezentatorul de la ROH povesteşte pe scurt ce se va întâmplă în operă, sunt reportaje de la work in progress a operei. Este formidabil şi ar putea fi aduşi tinerii care vor să se iniţieze operă.

Opera Traviata este una din cele mai cunoscute şi cântate opere ale lui Verdi. Este inspirată din faimosul roman Dama cu camelii al lui Dumas-fiul. Opera a avut un succes instantaneu şi s-a cântat peste tot. A fost primită cu scepticism la Londra victoriană care nu prea agrea povestea unei curtezane. Producţia este reluată după o reprezentaţie din 1994 realizată iniţia de Richard Eyre şi reluată de Daniel Dooner, având-o maestră de balet pe Jane Gibson. Orchestra a fost condusă de dăruitul dirijor franco canadian Yves Abel. 
De altfel toată distribuţia este internaţională. În rolul titular al Violetei Valery a cântat frumoasa şi talentata soprană rusă de la Balşoi Teatr, Venera Ghimadieva, care pare a urma cariera altei celebre soprane ruse, Ana Netrebko.
În rolul lui Alfredo Germont a fost ales Saimir Pirgu. Numele său mi-a fost tare cunoscut, era similar cu al personajului lui Mateiu Caragiale din Craii de Curte Veche! Şi într-adevăr Pirgu este un tenor albanez, mutat din copilărie în Italia, cu o voce superbă. Pentru tatăl lui Alfredo, Giorgio Germont a fost ales baritonul italian Luca Salsi. 

Este o operă lungă cu trei pauze şi cu o muzică extraordinară, aria lui Alfredo din deschiderea operei sau a Violetei din scena finală. Punerea în scenă este fidelă cu epoca şi indicaţiile lui Verdi. A fost o mare fericire să urmăresc acest eveniment muzical. 




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu