marți, 10 mai 2016

Recital Matei Varga

Matei Varga
Pe pianistul Matei Varga mi-l amintesc de la începutul anilor 2000, când a fost invitat la emisiunea lui Florin Călinescu şi a depistat că orga orchestrei lua o notă falsă. Era doar un tânăr pianist de viitor!


Am trăit frustrarea că nu l-am putut audia la noi. Şi iată că, stabilit în America, Matei Varga vine la Piteşti în dublă ipostază de solist de recital şi de solist în concert.


Azi ne-a oferit un recital de trei sonate de Beethoven, Sonata 30 în mi major, op. 109, Sonata 31 în la bemol major, op.110 şi Sonata 32 în do minor, op. 111.

Rugămintea lui Varga a fost să nu aplaudăm decât la sfârşitul recitalului.

Matei Varga a evoluat la Carnegie Hall, dar m-am lămurit şi cu această scenă, am ascultat concertul pentru pian al lui Ceaikovski în interpretarea lui Evgheni Kissin şi la finalul primei părţi s-a aplaudat ca la Rio de Janeiro, unde asta este normal, dar nu la New York!
I-am mărturisit artistului că eu am fot martor al concertelor de la Ateneu la sfârşitul anilor 60şi începutul anilor 70 şi în sală erau sfincşi ai muzicii născuţi înainte de 1900 care dădeau tonul aplauzelor, nimeni nu îndrăznea să aplaude înainte!


Cei care au fost prezenţi au fost martorii unui eveniment deosebit în viaţa muzicală piteşteană!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu