vineri, 28 octombrie 2016

Imago Mundi

Imago Mundi
Imago Mundi este o formaţie muzicală care face spectacole de muzică şi lumină. Imago Mundi valorifică muzica tradiţională veche. În acest spectacol această formaţie încearcă să regăsească resursele folclorice ale rapsodiilor enesciene.
Am ascultat această muzică pe care ne-o propun componenţii Imago Mundi. 

Daniel Ivaşcu fondatorul este interpret de percuţie şi prezentator, mai fac parte din formaţie Oana Ivaşcu oboi, Adrian Buciu flaute, Andreea Ţimiraş la violoncel, Cătălin Ştefănescu Pătraşcu la chitară şi cobză şi aranjor muzical şi violonistul Ştefan Barbu.
Ce am remarcat la muzica această este că nu seamănă cu folclorul cu care eram obişnuiţi este un folclor vechi de 150 - 200 de ani cu rezonanţe orientale.
Cu toate că sunt bucăţi muzicale de folclor urban nu aduc nici pe departe cu repertoriul lăutarilor din trupele de ţigani de azi.
Am audiat mai multe bucăţi muzicale în care au răsunat şi acorduri din Rapsodii şi chiar mă întreb cine au fost primele, aceste bucăţi muzicale sau rapsodiile?
S-a cântat:
1 Când şi-a pierdut ciobanul oile.
2 Am un leu
3 Nu mă lăsa/Dinspre ziuă
4 Sârba
5 Stânca negră/De doi ca la Rucăr
6 Lăutarul/Brâu pe burdui
7 Joc
8 Văleu, lupu'/ Ţânţăraş
9 Fanfara
10 Mori badeo, să-ţi moară dorul/ Brâu.


A fost un spectacol interesant şi spectatorii au aplaudat şi au obligat Imago Mundi la două bisuri Bravo!

2 comentarii:

  1. Sint convinsa ca nu seamana cu muzica lautareasca, este o formatie de muzica cultivata.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. o sa radeti, dar sunt manele. Autentice. Joe nu a stiut, dar tocmai influentele orientale si aranjamentul "lautaresc" le fac manele. Dupa 1750-60 domnii fanarioti aduc robi muzicieni din Imperiu, acestia facand in melanj asiatico-balcanico-grec care devine moda la petrecerile boieresti. Apoi, ca orice moda, coboara spre celelalte straturi sociale, ajungand , pe la 1820 in carciumile de cartier.

      Ștergere