vineri, 21 octombrie 2016

Jack Reacher - Never Go Back -filmul

În 2012 a fost lansat filmul Jack Reacher. Pe acea vreme nu prea aveam habar de Lee Child şi de eroul său Jack Reacher.

Filmul mi-a plăcut şi mi s-a părut foarte bine realizat, film bine tensionat, dur. Personajul Jack Reacher era interpretat de Tom Cruise şi actorul a fost extrem de convingător.

Întâmplarea face ca în vacanţa din Parga în 2013 să găsesc o bibliotecă de paper backs lăsate de englezii care locuiseră în pensiunea unde stăteam. Întâmplarea face ca exact în ultima zi să dau de un roman, Gone Tomorrow. Am început să-l citesc cu sufletul la gură, dar n-am citit decât vreo 80 de pagini până să vină autocarul. 

Am început să-l caut disperat, până când un prieten a reuşit să mi-l procure sub formă pdf. Şi apoi mi-a procurat toată seria Jack Reacher. Sunt genul hardboiled, romane dure.

Jack Reacher este un fost poliţist militar, a fost maior şi a fost reformat pe la începutul anilor 90, când cu prăbuşirea comunismului. De atunci vagabondează prin SUA şi Lee Child îi descrie aventurile. Tipul în roman are 1,95 m şi 100 de kg. Este o diferenţă între Tom Cruise şi personajul imaginat de Lee Child!

Jack a avut un frate Joe, care lucra în Serviciul Secret, dar a fost ucis în misiune. mama lor era o franţuzoaică măritată cu tatăl lor, ofiţer în Infanteria Marină care şi-a plimbat copii pe la toate bazele militare din lumea.  Jack Reacher este absolvent de West Point şi un tip bine tăbăcit în bătăi corp la corp, din experienţa cu tot felul militari pe care trebuia să-i aresteze şi să-i neutralizeze. Jack Reacher este o maşină de bătut, este un super-bătăuş! În acelaşi timp experienţa l-a învăţat să identifice imediat dacă este urmărit. N-are nevoie de ceas, doarme şi ceasul lui din cap îl trezeşte când trebuie. Pentru că vagabondează, Jack Reacher nu-şi curăţă hainele, pus şi simplu le schimbă cu unele noi, Din acest motiv Reacher este îmbrăcat modest  şi practic.

În romanul Never Go Back (2013) Jack Reacher încearcă să ajungă în Virginia la unitatea 110 un a fost CO (ofiter la comandă, maior). de fapt sunt mai multe romane în care Reacher este contact cu noul comandant, o tânără doamnă tot maior, Susan Turner.

Văzând filmul am făcut nişte confuzii, cu alte romane, dar în mare filmul respectă romanul.
Ce mi-a plăcut a fost atmosfera filmului, care este tipică Lee Child.
Tom Cruise face din nou un rol de excepţie. 
Cred că este unul din cele mai bine realizate filme de acest gen în care adrenalina curge în spectator cu acţiunea foarte tensionată a filmului.


Recomand cu căldură filmul.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu