marți, 6 decembrie 2016

Serile Lipatti de Sf Nicolae

Saviana Diamandi
Astă seară doamna Diamandi ne-a oferit plăcerea de a ascultat Oratoriul de Crăciun al lui Bach, cântat în biserica din Weimar unde a fost organist şi muzician al Curţii Prinţului.
Bach
De Weimar mă leagă amintirea din 2001 când am avut ocazia să vizitez acest orăşel fundamental în cultura germană. Aici au trăit Goethe şi Schiller, aici s-au pus bazele stilului Bauhaus. Am intrat în Biserica Sf. Petru şi Paul sau biserica Herder unde am dat de tripticul lui Lucas Cranach cel Bătrân. Este o pictură unde apare apostolul protestantismului german, Luther alături de pictor într-o crucificare a lui Cristos.

Ei bine, în această biserică am audiat în această seară această superbă compoziţie în această biserică în interpretarea unui formaţii englezeşti cu explicaţiile şi traducerea versurilor făcută de doamna Diamandi. 

În final am ascultat lieduri de Schubert în interpretarea lui Thomas Quasthoff. Acesta este o victimă a Thalidomidei, dar vocea lui este extraordinară. A fost acompaniat la pian de Daniel Barenboim la Filarmonica din Berlin.
Biserica Sf Petru şi Paul Weimar
A fost o seară deosebită în care doamna Adelina a avut grijă se ne aducem aminte de Serile Lipatti şi ne-a servit cu un pahar de vin şi cu sărăţele pentru care-i mulţumim.
Thomas Quasthoff 
Îi mulţumim noi melomanii piteştenii doamnei Diamandi pentru aceste frumoase prelegeri.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu