sâmbătă, 4 martie 2017

Scena muzicală piteşteană: Dragoste ca-n filme

Săptămâna aceasta la Filarmonica Piteşti s-au petrecut spectacole dedicate muzicii de film. Vineri 3 martie am fost spectatorii unui fapt artistic multimedia gândit şi prezentat de regizoarea Teo Herghelegiu şi intitulat sugestiv Dragoste ca-n filme. Pentru reuşita spectacolului a fost mobilizată o formaţie muzicală compusă din Ecaterina Luculescu la voce, Anca Sinaci la vioară, Radu Sinaci la Violoncel şi saxofon, Alexandru Burcă la pian şi Paul Luculescu la percuţie.
Vreau să spun ca selecţia făcută de doamna Herghelegiu a filmelor a fost foarte potrivită iar trupa de muzicieni au redat cu mult simţ şi ritm bucăţile muzicale ale filmelor de dragoste, iar unele secvenţe ale filmelor ne-a smuls o lacrimă chiar sau oftaturi înăbuşite.
Muzicienii
Primul film  a fost Romeo şi Julieta a lui Franco Zeffirelli prezentatoare dedicând un omagiu unuia din cei mai dramaturgi şi scriitori ai umanităţii, William Shakespeare.
A urmat impresionantul film al lui Spielberg Lista lui Schindler.
Nostalgia m-a cuprins atunci când am văzut filmul Love Story cu Ali Mc Graw şi Ryan O'Neill, cu tema muzicală aparţinând lui Francis Lai. L-am văzut acum mai mult de 45 de ani şi îmi reamintesc cozile imense la cinematograf. Este şocant să-l revezi pe O'Neill, acum om în vârstă.
Teo Herghelegiu
Mi-a făcut plăcere să-l revăd pe Gene Kelly în Cântând în ploaie şi m-am întrebat cum de plouă la Los Angeles unde e o secetă, poate mai la nord la Seattle?
Am reascultat faimosul Que sera, sera într-un film mai nou, 7 Souls. Ştiu că melodia a fost lansată de Doris Day în hitchcockianul film Omul care ştia prea multe, fiind şi o piesă de succes a lui Jose Feliciano.
Au urmat melodii din desene animate şi apoi am reascultat unul din cele mai frumoase tangouri ale lui Carlos Gardel, Por un cabezza din filmul Parfum de femeie cu Al Pacino.


A fost o seară reuşită şi lumea a aplaudat îndelung pe talentaţii artişti.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu