vineri, 17 martie 2017

Scena muzicală piteşteană: Începuturile clasicismului

Orchestra condusă de Mihai Agafiţei
În seara de 16 martie 2017 programul a fost dedicat începuturilor clasicismului având ca vedete pe doi compozitori contemporani ai secolului al XVIII-lea, Joseph Haydn şi Luigi Boccherini.
Seara a debutat cu Uvertura în re major G490 a lui Boccherini. Este o piesă scurtă cu o orchestră redusă de coarde şi câteva instrumente de suflat. Piesa a fost interpretată de orchestra Filarmonicii Piteşti condusă tânărul şi talentatul dirijor Mihai Agafiţei. Boccherini este un compozitor italian se pare influenţat de Haydn care a lucrat la curtea regilor Spaniei. 
Rafael Butaru, Valentin Ghiţă, Ionuţ Roşca şi Radu Sinaci
A urmat Simfonia concertantă pentru patru instrumente: vioară, oboi, violoncel şi fagot şi orchestră de Haydn. Este aceeaşi formulă redusă de orchestră cu aceste patru instrumente în postură solistică. Este o piesă din perioada londoneză a lui Haydn şi este extrem de muzicală şi veselă prin contribuţia instrumentelor soliste. Mie îmi face plăcere să ascult concerte cu instrumente de suflat solistice, unde a excelat şi Mozart. La bis cei patru instrumentişti ne-au oferit ceva a la turca din Mozart.  

În parte a două a concertului am audiat Simfonia nr-30 în do  major de Haydn. Ea este supranumită şi Aleluia, după cântecul gregorian din mişcarea de deschidere.

În final am audiat Simfonia nr 4 op. 12 a lui Boccherini sau "La casa del diavolo
Împreună cu artiştii
Aş vrea să remarc că aceste piese de concert cuprindea formule orchestrale reduse pentru că se adresau unui număr restrâns de aristocraţi precum prinţul Eszterhazy, protectorul lui Haydn. 

O seară frumoasă de martie cu muzică bună.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu