joi, 23 martie 2017

Scena muzicală piteşteană: Muzică de operă la Filarmonica Piteşti

Ştefan Ignat
În această seară de joi 23 martie am avut ocazia să ascultăm muzică de operă.
Young-Ju Kim
Şi am avut surpriza a două voci deosebite, soprana coreeană Yung-Ju Kim, un bariton Ştefan Ignat şi un dirijor de operă dăruit Cristian Sandu.
Am urmărit muzică de operă italiană, arii celebre 
Primul care a cântat a fost baritonul Ştefan Ignat care posedă o voce deosebită puternică. A cântat arii din opere de Leoncavalo, Donizzeti şi Verdi. 
Dirijorul Cristian Sandu şi orchestra Filarmonicii Piteşti
Doamna Young-Ju Kim cu educaţie muzicală din SUA, Germania şi Italia a cântat arii din Bellini, Verdi şi Puccini.
Orchestra condusă de dirijorul de operă care dirijează la Opera Naţională Română din Cluj ne-a încântat cu orchestra interpretând Uvertura la Don Pasquale a lui Donizzeti şi Uvertura la Nabucco a lui Verdi.
Cei doi cântăreţi au făcut un duet cu aria Speravo di trovarvi Mimi – Marcelo din Boema de Puccini.
Cu Ştefan Ignat
După pauză cei doi solişti au mai interpretat arii din Rossini, Catalani, Puccini cu Madama Butterfly cu o o interpretă adecvată. 
Cu Young-Ju Kim
S-a mai interpretat duetul Leonora - Conte di Luna din Trubadurul lui Verdi.
Am mai avut ocazia să audiem în interpretarea orchestrei Danza delle Ore, balet din Gioconda de Ponchielli şi superbul Intermezzo din Cavalleria Rusticana. Acestă melodie este una din cele mai frumoase piese dedicate nopţii de Paşti.

Evoluţiile doamnei Youn-Ju Kim şi lui Ştefan Ignat au fost furtunos aplaudate de melomanii piteşteni.

Am avut în pauză o interesantă discuţie cu maestrul Ştefan Ignat care mi-a confirmat că la Opera din Bregenz se cântă într-adevăr pe insula de pe lac ca în James Bond!
De asemenea el mi-a confirmat că este obişnuit cu repertoriul german şi cântă şi Wagner, lucru interesant pentru un bariton de repertoriu italian de operă.

A fost una din cele mai frumoase seri de muzică din această stagiune!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu