luni, 3 iulie 2017

Vacanţă în Thassos -Skala Potamia 2017

La platan
Ne-am înscris pentru această vacanţă la mare foarte repede prin noiembrie, în perioada târgului de turism când preţul era promoţional. Am ales ca de obicei, acest loc Skala Potamia, insula Thassos, la Studio Nefeli. Suntem a treia oară în ultimii patru ani. De ce ne place? Condiţiile de cazare sunt foarte bune la coana Anastasia, suntem lângă mare, chiar dacă trebuie să mergem la plajă vreo câteva minute la barul Medousa.

Iar cel mai important, mâncăm la Sakis! Sakis Moshidis face parte din galeria cârciumarilor excelenţi din Grecia. Preţurile la el sunt foarte bune, mâncarea este multă şi consistentă, excelentele specialităţi greceşti, iar din partea casei avem zilnic paharul de Uzo şi desertul de pepene roşu, extrem de dulce.
Hortensiile de la pensiune

Spre surpriza Adrianei nu am fost primii la urcarea în autobuz, mai bine că acolo sunt cele mai proaste locuri. Şi unde am stat locurile nu au fost grozave, autocarul avea mai multe rânduri şi erau îngrămădite că nu aveai să-ţi întinzi picioarele. Drumul este obositor mergi toată noaptea în autocarul incomod. Am plecat la 10 seara din Bucureşti şi la 10 dimineaţa era, la feribot în Keramoti.

Ne-am cazat la Nefeli, de data asta la camera 3 şi coana Anastasia ne-a sfătuit să nu luăm aer condiţionat pentru că este suficient de răcoare, era bolta de viţă care proteja de soare camera. Aşa a fost noapte chiar trebuia să punem un cearceaf pe noi, când de obicei dormeam neacoperiţi. 
La Sakis

Am făcut şi o baie în mare, apa era bună, nici foarte caldă, nici rece, ci potrivită. Fiind ora mesei ne-am dus la Sakis, care ne-a întâmpinat cu plăcere! Cum am mai spus Koralis, taverna lui Sakis este o legendă în Sjkala Potamia, toţi au s-au declarat mulţumiţi de serviciile lui. Am mâncat din nou miel la cuptor, musaca, mix de fructe de mare şi mai ales salata grecească cu roşi şi castraveţi şi cu brânză telemea.

În istoria noastră este consemnată perioada fanariotă ca fiind cae mai rea a principatelor cu jaful grecilor. Când vezi ce servicii îţi oferă, cât de avantajoase sunt preţurile faţă de alte zone cum este Italia sau Franţa, că nu percep bacşiş inclus în preţ, că nu se fură, am discutat cu cineva care a vorbit cu un hoţ român care se ferea de Grecia, pentru că poliţia este foarte dură, te întrebi dacă istoria noastră nu este subiectivă cu grecii?
Mix de fructe de mare, salată de vinete şi tzatziki

Sakis face şi politică cu noi. Sunt mari nemulţumiri la Atena şi ne-a făcut aplicaţia pe Skala Potamia. În mod normal au trei gunoieri în extrasezon, în sezonul turistic trebuie angajaţi încă 12 gunoieri. Înainte erau angajaţi 7 luni, acum doar cinci. Sakis ne-a povestit cum Churchill a negociat Grecia în 45 care era să cadă în mâna comuniştilor, dar i-a dat lui Stalin mână liberă în Ungaria şi Cehoslovacia. 
Escalop şi peşte spadă
Am făcut plajă la Medous contra a 6 euro, două cafe frape stăteam la umbră la umbrelă şi cele două şezlonguri. Apa a fost foarte bună, limpede şi curată nu era adâncă, la balize de abia trecea de capul meu. Tot timpul a bătut brizaşi era o răcoare plăcută.
Biserica Sf. Nicolae

Turişti predominau conaţionalii cu copii mici, era raiul copiilor. Erau şi bulgari, macedoneni, sârbi, turci?! Că venii vorba de ei, au fost stăpâni pe insulă până la primul război balcanic din 1913, de aceea biserica Sf. Nicolae este foarte mică, îngropată în pământ! Într-o zi au făcut plajă şi nişte englezi cam ca noi, adică retired! Este un hotel Kamelia unde erau britanici cazaţi.
La tabletă








Mâncam dimineaţa la pensiune unde nu am folosit plita. Mâncare găseam la preţuri bună la un mic market cu preţuri sub magazinul Carrefour! De acolo am luat şi uleiul de măsline Sotirelis, făcut la Panagia sus în munte. Am aflat că magazinul este deschis în continuare. Adrian fusese păcălită că este închis de doaman de la market să-şi vând marfa. Negustoreasa m-a lămurit cu brânza la greci, telemeaua de oaie se numeşte, feta! În schimb cea de vacă se numeşte teleme!

Am reuşit să mă bronzez foarte bine înotând pentru că la plajă stăteam mereu la umbră, citind din cărţi, sau de pe tabletă. Culmea că două din romanele citite aveau referinţe la Grecia Antică, iar din cartea de istorie a lui Davis am citit despre civilizaţia greacă!
Cel mai important accident de dispozitive electronice a fost că telefonul celular, autohtonul Allview s-a stricat definitiv şi nu l-am mai folosit, aşa că majoritatea pozelor sunt de la Adriana. De fapt telefonul s-a stricat mereu şi a fost o pacoste!
 Ajuns acasă am luat un nou telefon Samsung la juma din preţul de acum 3 ani. 

Şi aşa au trecut 7 zile de soare, fără ploaie în Skala Potamia. 

Ne-am întors acasă în ultima zi din iunie. Drumul a decurs iar fără incidente, autocarul avea acum spaţiu mai mare între scaune, deci mai confortabil, dar era foarte cald şi climatizarea putea face cu greu faţă!


Aştept ca ala anul să ajung din nou în vacanţă în Grecia, de ce nu tot la Skala Potamia?



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu