joi, 12 octombrie 2017

Scena Muzicală Piteşteană: Beethoven şi Luiza Borac

Luiza Borac şi Theo Wolters 
În această seară am avut un program cu muzica Titanului şi cu doi invitaţi speciali, pianista Luiza Borac şi dirijorul Theo Wolters.

În deschiderea serii muzicale  pianista Luiza Borac  a interpretat Concertul nr. 5, op. 73 Imperialul de Beethoven acompaniată de orchestra Filarmonicii Piteşti condusă de dirijorul Theo Wolters. 
 
Orchestra
Am reascultat această bijuterie muzicală în interpretarea Luizei Borac care parcă a sunat mai feminin decât interpretările unor bărbaţi. 
Însă ce m-a impresionat adânc este că Beethoven aici are pasaje de un mare simfonism, confirmate de discuţia mea în pauză cu dirijorul Theo Wolters. 
Cu Luiza Borac
De fapt tot program a stat sub semnul imperiului pentru că în partea a doua am audiat Simfonia a III-a de Beethoven, care o dedicase iniţial împăratului Napoleon. Eu cred că această muzică nu a fost dedicată special vreunui împărat de care nu ducea lipsă vremea respectivă ci este muzica unui titan care este unul din împăraţii muzicii din totdeauna. 
Cu Theo Wolters
În partea a III-a am detectat sonorităţi agreste, sunetul cornilor care dau aerul vânătoresc al muzicii.
Interpretarea a fost reuşită datorită dirijorului care a condus cu multă măiestrie orchestra. 

Am trăit momente deosebite în această seară.

Un comentariu: