duminică, 12 noiembrie 2017

Festivalul Internaţional de Teatru de Studio Teatrul Al Davila Piteşti - Ei şi de Ionesco la UNATC

În seara trecută de la 9 seara la Sala Studio a Teatrului Al. Davila din Piteşti mnu mai puteai să arunci un ac, sala era plină de oameni, inclusivv eu am văzut piesa stând pe scări. Tineri actori ne-au propus Ei şi după Improvizaţie la Alma a lui Eugene Ionescu.

Este prima piesă într-adevăr de teatru din cele văzute de mine. Pentru că este piesa unuia din cei mai importanţi dramaturgi contemporani.

Văd că piesa are cârlig la absolvenţi, pe Facebook era şi o montare a studenţilor de la Teatru din Târgu Mureş.

Probabil că montarea şi anumite adăugiri să fii fost argumentul montării după piesa lui Ionescu, ca de exemplu Bre, bre, Brecht!
Este o piesă bună, puternică, pentru că discută despre condiţia creatorului de teatru, despre teatru, evident folosind un dialog absurd.  
Ionesco este deranjat de trei indivizi curioşi să afle ce mai scrie toţi având numele Bartomlomeus. Se intitulează doctori, dar mai degrabă în costumologie, decât în teatru. 
Şi există o replică în piesă potrivită în a-i caracteriza pe cei trei Bartolomeus: Dobitocii să devină savanţi. Sunt atât de agasanţi că pe Ionesco îl ia somnul şi Bartolomeii îi confiscă caietul de manuscrise şi constată că Ionesco n-a scris nimic. 
Pe tot acest dialog absurd  în care Ionescu este costumat de Bartolomei aproape gol să o primească pe îngrijitoare apare şi această femeie aduce raţionalul inexistent în conversaţiile autorului cu criticii săi.
Piesa este foarte bine jucată de toţi tinerii actori. Ionesco este Vlad Nicolici, Bartolomeus I este Mircea Alexandru Băluţă care face şi partea sonoră a spectacolului, Bartolomeus II este Carol Ionescu şi Bartolomeus III este Kostas Mincu. Marie este interpretată de Nicoleta Moscalenco. Regia artistică aparţine Andreei Ciocârlan, iar scenografie inspirată şi interesantă este a Florentinei Burcea şi a lui Ion Ionocenţiu Ieremia. 
Am observat cu surprindere că acest spectacol nu a fost recomandat celor sub 16 ani. De ce Că Ionesco scrie piese absurde? Culmea este că spectacolul Pe jumătate cântec nu are astfel de recomandări şi acolo sunt scene cu intenţie sexuală explicită.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu